in die Puschen kommen

German edit

Pronunciation edit

  • (file)

Verb edit

in die Puschen kommen (class 4 strong, third-person singular present kommt in die Puschen, past tense kam in die Puschen, past participle in die Puschen gekommen, past subjunctive käme in die Puschen, auxiliary sein)

  1. (informal) to unleash one’s potential
    • 2005, Aslı Sevindim, Candlelight Döner. Geschichten über meine deutsch-türkische Familie, Berlin: Ullstein, →ISBN, page 137:
      Herrlich, in meinem Mund vermischt sich der knackig-frische Geschmack der roten Paprika mit dem des mildsäuerlichen Käses – meine Geschmacksnerven feiern ein Freudenfest. Nun sollte ich doch endlich richtig in die Puschen kommen.
      Swell, in mouth the crispy-fresh taste of the red pepper joins the mildly-sour cheese – my taste buds revel. Now I should finally have my full energy unlocked.

Conjugation edit